link warna

on9 people

Welcome To The Phone World. Just Click The Follow Button.

Saturday 16 April 2011

Adakah Ini Akan Jadi Kenyataan..?

Korang mesti tertanya-tanya apa yang aku cuba maksudkan melalui aku punya tajuk entri ni kan? Aku sebenarnya nak 'share' cerita sikit la dengan korang semua yang aku ada terbaca dalam majalah yang aku selalu baca iaitu ERing.

Sebenarnya aku ada terbaca tentang ura-ura bahawasanya 'iPhone 5' nak keluar tak lama lagi tapi sekarang ni aku pun tengah pelik lagi sebab 'iPhone 4' pun tak turun-turun lagi harga tiba-tiba dah ada 'iPhone 5' pulak nak keluar dekat pasaran. Kat sini aku nak tunjuk la sikit-sikit tentang ciri-ciri yang akan ada pada 'iPhone 5' tu nanti. Korang tengok la puas-puas ok.

Yang ni boleh dikatakan bentuk yang akan keluar untuk 'iPhone 5' tu nanti.Aku pun tak jamin sangat la yang 100% macam ni cuma berdasarkan apa yang aku baca lebih kurang macam ni la bentuknya cuma yang di'upgrade'kan nanti ialah saiz skrin yang akan mencecah sehingga 4.0".







Ha yang gambar belah kanan ni pulak berkaitan dengan kamera phone ni.
Aku baca dalam majalah tersebut bahawasanya kamera phone ni di'upgrade' dari 5 megapixel kepada 8 megapixel dan aku amat pasti yang gambar yang dihasilkan akan lebih cantik dan lebih sempurna dari 'iPhone 4'.













iOS 5.0? "A5"? Apa tu? Aku boleh bagi jaminan ada di antara korang semua ni yang kurang tau tentang ni kan? Aku akan cuba la terangkan dengan cara yang paling mudah dan ringkas ok? iOS 5.0 tu adalah sistem operasi yang mungkin akan digunakan pada 'iPhone 5' ni. Oleh kerana 'iPhone 5' kemungkinan besar akan dipasarkan, jadi syarikat 'Apple' telah upgrade sistem operasi daripada iOS 4.2 yang digunakan dalam 'iPhone 4' kepada iOS 5.0 yang akan digunakan dalam 'iPhone 5' Yang "A5" tu pula adalah 'processor' yang kemungkinan besar akan digunakan di dalam 'iPhone 5'. Jika sebelum ini, 'processor' yang digunakan untuk 'iPhone 4' dan juga 'iPad' adalah "A4" maka untuk keluaran 'iPhone 5' ini syarikat 'Apple' telah upgrade 'processor' mereka kepada "A5" untuk meningkatkan prestasi phone keluaran mereka.

Jadi kepada korang semua yang kaki-kaki 'iPhone' ni apa tunggu lagi. Lekas-lekas la kumpul duit untuk keluaran 'iPhone 5' tak lama lagi ok? 

9 comments:

  1. good~
    so nk tkar ke satio kpd iphone5..??
    wiiinkk2..!

    ReplyDelete
  2. kemungkinan besar la kot...hehhehe

    ReplyDelete
  3. ooo..
    bkn kemungkiinan kciil..
    dushhh~
    baru tukar phone,tkar lg..
    perggh~
    gud :p

    ReplyDelete
  4. Bukan dalam masa terdekat ni la...
    mungkin 3 atau 4 dekad lagi la kot....
    hahahaha.....

    ReplyDelete
  5. perghhhh .
    yg sony tu bg aku laaa .

    ReplyDelete
  6. hahaha....
    aku nak simpan buat pusaka la am...

    ReplyDelete
  7. topenk :: time 3 4 dekad tuh dah mcm i y kua..
    so xperlula kot nk tnggu lmer cmtuh..
    **perlii kuat..
    wiiiink~

    ReplyDelete
  8. kalah da ker wahai TOPENG y BERSUARE :p

    ReplyDelete