link warna

on9 people

Welcome To The Phone World. Just Click The Follow Button.

Thursday 12 May 2011

Cara Mudah Tengok Nombor Siri Handset....

Pada kali ini, aku cuba untuk nak berkongsi dengan para-para pembaca tentang informasi terbaru yang aku dapat. Aku rasa informasi aku ni boleh la nak tolong korang sikit-sikit kot tapi kalau korang rasa tak terbantu korang boleh buat tak tau je la. Haha..

Aku nak berkongsi ngan korang semua tentang cara-cara nak tengok nombor siri handset ataupun digelarkan sebagai "imei number". Dengan cara ini aku rasa korang tak payah la nak susah-susah bukak handset tu sampai kena bukak bateri semata-mata untuk korang nak tengok nombor siri je. Cara-cara untuk korang tau korang nye nombor siri handset adalah seperti di bawah ini:-

*#06#

Tapi peringatan kat korang semua yang bahawaasanya cara ini hanya boleh digunakan pada sesetengah handset sahaja terutamanya handset yang berjenama 'NOKIA'. Pada korang yang tak kenal apa itu nombor siri, aku boleh tunjuk kat korang la macam mana rupa nombor siri tu. Rupa dia lebih kurang macam ni jugak la.





Ok la korang semua. Aku rasa cukup la setakat ni dulu. Nanti kalau ada apa-apa perkembangan lagi aku akan buat entri baru.

3 comments: